utorak, 26. srpnja 2022.

Classroom Management - Dan 2

 Drugi dan tečaja razmatrali smo temu kroz rasprave i razmjenu iskustva učitelja.

Započeli smo s pitanjem zašto učiteljima trebaju stručna usavršavanja? Temu upravljanja razredom, proučavali smo već na fakultetu, a zatim se kroz različita stručna usavršavanja znanje nadograđuje i iskustvom. Raazmjenom ideja dolazimo do novih činjenica i spoznaja, koje lakše možemo upotrijebiti u svakodnevnoj nastavi. Više je rečeno u videozapisu, a sažetak je opisan niže: 


  1. poučavanje uz tehnologiju: učenici danas vole učiti online, uz videozapise i prezentacije, a odvojiti tehnologiju od obrazovanja danas je gotovo nemoguće. Zbog toga je učenje o novim tehnologijama neophodan dio stručnog usavršavanja učitelja.
  2. bolje tehnike vrednovanja: holistički pristup vrednovanju, ne samo akademskog znanja već i međupredmetnih tema
  3. nove strategije poučavanja: samovrednovanje za pronalaženje najprikladnijih strategija za poboljšane vještine i sposobnosti
  4. poboljšanje posebnih vještina poučavanja (engl. soft skills): ne samo za prenošenje znanja, već i vještine organizacije, upravljanja
  5. pomaže kreirati inkluzivne prostore učenja: za integraciju različitih tipova učenika, od socijalnih problema do onih s teškoćama u učenju. Bitno je senzibilizirati se u skladu s potrebama učenika te biti svjestan da postoje različiti problemi kod različitih učenika.
  6. poboljšava postignuća učenika: kroz vlastito usavršavanje, dobro educiran nastavnik spreman je odgovoriti na potrebe učenika te tako utjecati na njihova bolja postignuća
  7. pruža potrebnu podršku učenicima: učitelj preuzima ulogu slušača i savjetnika te pruža podršku učenicima, te ostvaruje suradnju s nadležnim tijelima u slučaju osjetljivih pitanja
  8. pomaže osvježiti postojeće znanje: osnažuje učitelje u znanjima i konceptima 
  9. stvara mogućnosti vršnjačkog učenja: upoznavanje kolega, razmjena iskustva, uzajamno učenje za formalno i neformalno učenje

Razmjenom iskustva s kolegama, raspravili smo o problemima s kojima se suočavaju danas nastavnici, škole i kako ih nastoje rješavati.

Što je upravljanje razredom (engl. classroom management)?

Upravljanje razredom može se definirati kao radnje koje učitelji poduzimaju kako bi uspostavili i održali okruženje koje potiče akademska postignuća učenika, kao i njihov društveni, emocionalni i moralni rast. Drugim riječima, cilj upravljanja razredom nije red radi reda, već red radi učenja.

Kojih je 5 komponenti upravljanja razredom? 
  1. Razvijte učinkovite radne odnose sa svojim učenicima. 
  2. Obučite svoje učenike o tome kako se učenje odvija u vašoj učionici. 
  3. Zaštitite i iskoristite svoje vrijeme.
  4. Predvidite ponašanje svojih učenika kroz dobro napisane dnevne pripreme. 
  5. Uspostavite standarde ponašanja.
Modeliranje ponašanja

Modeliranje idealnog ponašanja uči učenike kako se pravilno ponašati u okruženju učionice. To može uključivati pristojno obraćanje drugima, kao što su drugo osoblje i učenici, držanje elektronike izvan vidokruga tijekom nastavnog sata i mirno rješavanje sukoba s poštovanjem prema drugima.


Nema komentara:

Objavi komentar