Drugi dan tečaja razmatrali smo temu kroz rasprave i razmjenu iskustva učitelja.
Započeli smo s pitanjem zašto učiteljima trebaju stručna usavršavanja? Temu upravljanja razredom, proučavali smo već na fakultetu, a zatim se kroz različita stručna usavršavanja znanje nadograđuje i iskustvom. Raazmjenom ideja dolazimo do novih činjenica i spoznaja, koje lakše možemo upotrijebiti u svakodnevnoj nastavi. Više je rečeno u videozapisu, a sažetak je opisan niže:
- poučavanje uz tehnologiju: učenici danas vole učiti online, uz videozapise i prezentacije, a odvojiti tehnologiju od obrazovanja danas je gotovo nemoguće. Zbog toga je učenje o novim tehnologijama neophodan dio stručnog usavršavanja učitelja.
- bolje tehnike vrednovanja: holistički pristup vrednovanju, ne samo akademskog znanja već i međupredmetnih tema
- nove strategije poučavanja: samovrednovanje za pronalaženje najprikladnijih strategija za poboljšane vještine i sposobnosti
- poboljšanje posebnih vještina poučavanja (engl. soft skills): ne samo za prenošenje znanja, već i vještine organizacije, upravljanja
- pomaže kreirati inkluzivne prostore učenja: za integraciju različitih tipova učenika, od socijalnih problema do onih s teškoćama u učenju. Bitno je senzibilizirati se u skladu s potrebama učenika te biti svjestan da postoje različiti problemi kod različitih učenika.
- poboljšava postignuća učenika: kroz vlastito usavršavanje, dobro educiran nastavnik spreman je odgovoriti na potrebe učenika te tako utjecati na njihova bolja postignuća
- pruža potrebnu podršku učenicima: učitelj preuzima ulogu slušača i savjetnika te pruža podršku učenicima, te ostvaruje suradnju s nadležnim tijelima u slučaju osjetljivih pitanja
- pomaže osvježiti postojeće znanje: osnažuje učitelje u znanjima i konceptima
- stvara mogućnosti vršnjačkog učenja: upoznavanje kolega, razmjena iskustva, uzajamno učenje za formalno i neformalno učenje
Razmjenom iskustva s kolegama, raspravili smo o problemima s kojima se suočavaju danas nastavnici, škole i kako ih nastoje rješavati.
Što je upravljanje razredom (engl. classroom management)?
Upravljanje razredom može se definirati kao radnje koje učitelji poduzimaju kako bi uspostavili i održali okruženje koje potiče akademska postignuća učenika, kao i njihov društveni, emocionalni i moralni rast. Drugim riječima, cilj upravljanja razredom nije red radi reda, već red radi učenja.
- Razvijte učinkovite radne odnose sa svojim učenicima.
- Obučite svoje učenike o tome kako se učenje odvija u vašoj učionici.
- Zaštitite i iskoristite svoje vrijeme.
- Predvidite ponašanje svojih učenika kroz dobro napisane dnevne pripreme.
- Uspostavite standarde ponašanja.
Nema komentara:
Objavi komentar