subota, 27. travnja 2019.

CLIL, Malta: 6. dan

Vrijeme uvijek brzo prolazi u dobrom društvu i kroz zanimljive aktivnosti pa je tako bilo i danas.
Naučili smo i upoznali još jednu novost u obrazovanju koja, kao i većina drugih značajnih i korisnih, dolazi iz Finske, a to je PhenoBL - Phenomena Based Learning. Riječ je o novoj interdisciplinarnoj metodi orijentiranoj na projekte koja korelira postojeći kurikulum sa stvarnim događajima, u stvarno vrijeme, u neposrednoj okolini. Tako se, primjerice, može osmisliti projekt s temom klimatskih promjena čije posljedice su sve očitije u današnje vrijeme, sadržajno povezan s kurikulom Prirode, Fizike, Geografije i drugih predmeta. Od učenika se pritom očekuje kritički stav, a tako se i planira nastava - tražeći odgovore na pitanja: Kako je došlo do nečega? Zašto? Što ako...? Pritom odgovor na potonje podrazumijeva predviđanje i zaključivanje o posljedicama temeljem prethodnog rada i aktivnosti. Kao i u CLIL-u, učenici su u središtu procesa, dok su učitelji moderatori.
Nakon prvog, teoretskog dijela s raspravama o vrednovanju i oblicima vrednovanja u radu po CLIL metodi, uslijedio je praktični dio: IKT radionice. Kako bismo sumirali prethodne aktivnost i stečena znanja, u aplikaciji Padlet smo izradili zid s ključnim pojmovima i dojmovima o CLIL metodi. Pošto smo kolegica Marina i ja već upoznate s radom u Padletu, naše iskustvo je pomoglo kolegama iz Italije da se lakše snađu i isprobaju nešto novo i drukčije od alata s kojima su upoznati.
Nakon toga, pomoću QR





kodova, u obliku Scavenger Hunta ("lova na blago") individualno smo otkrivali zadatke te, uz izradu umne mape, svatko za sebe izradili prvu CLIL pripravu. Dok su kolegice i kolega osmišljavali pisane priprave, ja sam isprobala Lesson App o kojem smo pisali jučer i zaista se pokazao kao osvježenje i poželjna novost u osmišljavanju nastave - koristeći ga, uz izbor različitih metoda i modaliteta rada, lakše je nadograditi i prilagoditi svoje, a i izbor novih mogućnosti je velik.
Udubljeni u zadatke, izgubili smo pojam o vremenu na radost svojoj mentorici koja je, nakon rasprave i izrade izlaznih listića, zaključila kako već jesmo CLIL učitelji - samo treba u tome ustrajati...

Nema komentara:

Objavi komentar