ponedjeljak, 12. studenoga 2018.

1. dan Job-shadowing (CEIP Valsequillo)

Učiteljica engleskog jezika Tea Horvatić boravi u školi CEIP Valseqillo na zadatku "job shadowing" ili rad u sjeni te promatra rad učitelja engleskog jezika i primjenu metoda u nastavi.

RASPORED DANA:
1. Sastanak s koordinatoricom i učiteljicom engleskog jezika Esther.
2. sat: sat engleskog jezika u 6. razredu s učiteljicom engleskog jezika i izvornom govornicom iz Kalifornije (pomoćnik u nastavi)
3. sat u vrtiću s učiteljicom engleskog (Leticia) (5 godišnjaci) i izvronom govornicom
4. sat u 5.razredu s učiteljicom engleskog Esther i izvodnom govornicom (Claudia)
5. veliki odmor za rekraciju i igre na igralištu
6. sat s učiteljicom Margot koja poučava znanost na engleskom (2. razred - Science)
7. sat s učiteljicom Margot na satu engleskog
U 15h dolazi inspektor.

Na Kanarskim otocima je prije 4-5 godina započela praksa da nastavu engleskog jezika izvodi izvorni govornik "native speaker" uz pomoć učitelja engleskog. Na satu su prisutna dva učitelja, pri čemu je naglasak da učenici vježbaju govorenje na engleskom s izvornim govornikom, a učitelj priprema nastavu, pomaže u realizaciji i održavanju discipline. Iako izvorne govornike ovdje nazivaju "pomoćnicima" u nastavi, velik dio nastave odrađuju oni. Plaća im je okvirno 700€ mjesečno i plaća ih škola, odn. kanarsko vijeće za obrazovanje. Stan moraju pronaći sami i financiraju se iz te plaće. U školu Valsequillo gdje sam ja trenutno, izvorna govornica dolazi dva puta tjedno kako bi podučavala, a u razredu je i učitelj engleskoga. Redovni učitelj engleskoga podučava sve (npr. danas posvojne zamjenice, piše pripreme i priprema materijale za rad, dok izvorni govornik dolazi samo kako bi s učenicima vježbala govorenje kroz igru. Uglavnom to su mlade osobe, ne moraju biti učiteljske struke, dovoljno je da su izvorni govornici. Učitelj engleskoga kontrolira razred, održava disciplinu i nadzire da svi učenici govore na engleskom, jer često vole koristiti materinji jezik.

Status učitelja danas u Španjolskoj također nije na najboljoj razini kao ni u Hrvatskoj. Društvo i roditelji ne poštuju učitelje kao što je to nekoć bilo. Kad su nezadovoljni ocjenama, dolaze do učitelja i na loš način izražavaju nezadovoljstvo. Iz razgovora s kolegama dobivam dojam da učiteljska profesija i ugled učitelja u Španjolskoj je sličan kao i kod nas u Hrvatskoj.

Jedan školski sat u ovoj školi traje 45 minuta, a školski dan započinju od 9h ujutro i završavaju do 14h popodne. Nastava je jednosmjenska. Od 12 do 12:30 je vrijeme za igralište i rekreaciju, a odmor prije toga, oko 11:15 vrijeme je za ručak i donose vlastitu hranu (sendvič, voće i sl.). Učenici imaju organiziranu prehranu u školi tek nakon nastave u 14h u kantini u sklopu škole. Od naredne godine, dva puta tjedno će za zdrave obroke imati voće.






Nema komentara:

Objavi komentar