utorak, 10. travnja 2018.

Nastava u Szkola podstawowa nr 2

Drugi razred broji 16 učenika od kojih je velika većina učenika s posebnim potrebama. Nastavni plan i program je prilagođen njihovim sposobnostima, a najviše rade na socijalizaciji i učenju ponašanja. U razredu je nekoliko učenika s  autizmom, velik broj učenika s disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom i drugim oblicima poteškoća. Dvije učiteljice predaju u razredu jer je učenicima potrebna neprestana asistencija. Iako se svakodnevno susreću s mnogobrojnim problemima, učenici lijepo napreduju. Satovi  traju po 45 min, ali se aktivnosti neprestano mijenjaju i prilagođavaju njihovim mogućnostima i raspoloženju.
Ovih dana u školi obilježavaju Svjetski dan autizma pa se ta tema provlači kroz sve aktivnosti. Jutra započinju pričom „o dječaku i djevojčici“ a autizmom pa nakon toga učenici iznose svoja iskustva i osvještavaju različitosti, ali i sposobnosti djece koja su po nečemu drugačija.





Predstavila sam im našu zemlju, a oni meni svoju. Zaključili smo da obje zemlje imaju mnogo toga lijepoga i da su naši jezici slični, tako im nije bio nikakav problem naučiti na hrvatskom brojiti do 10 i nabrojati dane u tjednu. Učenici su iznimno zainteresirani, otvoreni i puni emocija što pokazuju u svim etapama nastavnog procesa.
Nakon svake obrazovne aktivnosti slijedi mali predah u obliku pjevanja, razgibavanja, likovnog izražavanja.



Svoje vještine grafomotorike razvijaju i pomoću ozobota. Ozobot je „mali robot“ koji slijedi pravilno nacrtane linije isprekidane zadanim kodovima. Učenici su vrlo zainteresirani za rad s ozobotima, a prema pričanju učiteljice Marzene, ozoboti su dobrim dijelom zaslužni za njihov napredak u grafomotorici.




U 3. razredu ima 21 učenik. Demonstrirali su rad s različitim internetskim aplikacijama na računalu. Svaki učenik na satu ima osigurano korištenje laptopa te bez problema mogu na takav, zabavan, način ponavljati ili uvježbavati gradivo. Ovih dana vježbali su množenje i dijeljenje brojeva do 100, ponavljali sat ili uru i računali vrijeme, mjerne jedinice za temperaturu i očitavanje temperature na termometru te procjenjivali i računali udaljenosti u metrima i kilometrima. 




Učenici u Poljskoj engleski jezik počinju učiti još u vrtiću. Od prvog do trećeg razreda imaju 2 sata engleskog jezika tjedno, a od četvrtog do osmog razreda 3 sata tjedno. 
U Szkola Podstawowa nr 2 koriste udžbenike za engleski jezik izdavača Oxford, Gold Sparks ( od 1. do 3. razreda) i Team Up (od 4. do 8. razreda). 
    

Nastava engleskoj jezika je vrlo slična nastavi engleskog jezika u našoj školi. Na svakome satu imaju listening, speaking, reading, writing activities. Učenici slušaju riječi i rečenice, ponavljaju, zapisuju nepoznate riječi, prevode, uče kroz igru, igrajući igre pamćenja, domino, memory, izrađujući križaljke.





Gotovo svaki sat koriste digitalne materijale koji prate udžbenik te  na pametnim pločama uvježbavaju i gramatiku u vokabular. 






U nižim razredima osim raznih igrica na pametnoj ploči, kao što su point to..., matching, memory cards, puzzle, vrlo često koriste slikovne kartice i kartice s riječima.




Gramatika engleskog jezika jednako je teška malim Poljacima kao što je teška i malim Hrvatima. Brojive i nebrojive imenice, koje su upravo danas ponavljali nekim učenicima su zadavale velike probleme. Some i any nije bilo toliko teško kao i zapamtiti pravilo kada se koriste član a a kada an. 
Učenici redovito imaju domaće zadaće iz engleskoj jezika, riješiti zadatke u radnoj bilježnici, naučiti nove riječi, prevesti engleske rečenice na poljski...