četvrtak, 16. veljače 2017.

Digitalna inteligencija i digitalne vještine učenika

Što je DQ?


IQ i EQ su mjere opće i emocionalne inteligencije, a DQ je mjera digitalne inteligencije. Osam osnovnih vrsta vještina digitalnog života navedene su u ovom dijagramu, a u članku World Economic Foruma opisano je i zašto je važno poučavati ih.
DQ ima tri razine:
  1. DIGITALNO GRAĐANSTVO: sposobnost uporabe digitalne tehnologije i medija na siguran, odgovoran i učinkovit način
  2. DIGITALNA KREATIVNOST: sposobnost postati dijelom digitalnog ekosustava ko-kreiranjem novih sadržaja i pretvaranjem ideja u realnost uporabom digitalnih alata
  3. DIGITALNO PODUZETNIŠTVO: sposobnost uporabe digitalnih medija i tehnologije za rješavanje globalnih izazova ili za kreiranje novih tehnologija
Digitalne vještine učenika:
  • identitet digitalnog građanina: sposobnost izgradnje i upravljanja zdravim identitetom na mreži i izvan mreže, s integritetom
  • upravljanje vremenom za zaslonom: sposobnost upravljanja vremenom za zaslonom, obavljanje višestrukih zadataka istovremeno i uključenost u igre na mreži te društvene mreže sa samokontrolom
  • upravljanje zlostavljanjem na internetu: sposobnost detektiranja situacija zlostavljanja na internetu i kako mudro postupiti
  • upravljanje sigurnošću na internetu: sposobnost zaštite osobnih podataka kreiranjem jakih lozinki i nošenje s različitim napadima na internetu
  • upravljanje privatnošću: sposobnost diskretnog postupanja sa svim osobnim informacijama koje se dijele na mreži s ciljem zaštite vlastite i privatnosti drugih
  • kritičko razmišljanje: sposobnost razlikovanja istinitih i lažnih informacija, dobrog i štetnog sadržaja te provjerenih i upitnih kontakata na mreži
  • digitalni otisci: sposobnost razumijevanja prirode digitalnih otisaka i njihovih posljedica u stvarnom životu i kako odgovorno s njima upravljati
  • digitalna empatija: sposobnost iskazivanja empatije prema vlastitim potrebama i osjećajima drugih na mreži
Više o vještinama koje je potrebno poučavati možete pročitati u originalnom članku na World Economic Forumu.